ایرنا نوشت: دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خارجی گفت: امکان مذاکره میان اسلام آباد و واشنگتن درباره 'شکیل آفریدی'، پزشک پاکستانی متهم به همکاری با 'سیا' در عملیات قتل 'بن لادن' در پاکستان، وجود دارد.

شکیل آفریدی یک پزشک تبعه پاکستان است که در سال 2011 به درخواست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و در پوشش انجام طرح واکسیناسیون فلج اطفال در شمال پاکستان، محل اختفای بن لادن را شناسایی و به عوامل اطلاعاتی آمریکا گزارش کرده بود.
این پزشک پاکستانی از آن سال تا کنون به جرم همکاری با عوامل اطلاعاتی آمریکا، در پاکستان در زندان به سر می برد و پاکستان تا کنون به خواسته آمریکا برای آزادی وی، تمکین نکرده است.
شبکه جیو نیوز پاکستان روز دوشنبه به نقل از 'طارق فاطمی' اعلام کرد: امکان مذاکره با طرف آمریکایی درباره آزادی شکیل آفریدی از زندان وجود دارد.


وی گفت: شکیل آفریدی هم اکنون در زندان شهر پیشاور در حال سپری کردن دوره حبس 33 ساله است با این حال ما ضمن مد نظر قرار دادن قانون، نمی خواهیم این ماجرا موجب تنش میان پاکستان و آمریکا شود.
به نظر می رسد اسلام آباد که می کوشد در شرایط کنونی روابطی نزدیک با دولت جدید واشنگتن ایجاد کند، قصد دارد از شکیل آفریدی به عنوان برگ برنده در بازی روابط با آمریکا استفاده کند.
آمریکا در سال 2011 با حضور نظامی در شهر 'ابیت آباد' در پاکستان مدعی شد اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده را به قتل رسانده و چند روز بعد اعلام کرد که جسدش را در دریا انداخته است. با وجود گذشت گذشت پنج سال از آن ماجرا، هنوز هم ابهام زیادی در این باره وجود دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =